Sprogstartsposer

I Odder Kommune har biblioteket udleveret sprogstartsposer til to alderstrin i alle kommunens børnehaver.

Aktiviteterne med poserne vil blive fulgt op af besøg fra eller på biblioteket.

Sprogstart er et forløb til børn og voksne i dagtilbuddene. Med afsæt i gode billedbøger læser og leger børn og voksne med analoge og digitale læringsmaterialer. Forældre kan logge ind på Sprogsporet.dk og finde forslag til at fortsætte leg og læsning hjemme. Klik her, for at gå til Sprogsporet.dk (Åbner i nyt vindue).

Sprogstart 1-3 år:

Poserne for denne aldersgruppe henvender sig børn i dagpleje og vuggestue.

Sprogstart 3-6 år:

Poserne i denne aldergruppe er målrettet børnehavebørn.

Alle sprogstartsposerne indeholder en billedbog, konkreter i form af f.eks. legetøj samt analoge og digitale læringsmaterialer heriblandt ark med fokusord, sproglege og billedbogssnak. Sprogposerne giver gennem leg og læsning anledning til at tale om bl.a. farver, følelser og modsætninger, da hver pose har sit eget tema og sproglige fokus.

Har din institution ikke fået udleveret poserne eller er du dagplejer med interesse i at høre mere om mulighederne for at lave sproglege og dialogisk højtlæsning for børnene, så kontakt Helle Kjærsgaard Nielsen for mere information. Klik her, hvis du vil skrive en email til Helle Kjærsgaard Nielsen (Åbner i nyt vindue).