Samtykkeerklæring

Samtykke til behandling af personoplysninger ved tilmelding til Odder Biblioteks nyhedsbrev.

Ved at godkende denne samtykkeerklæring giver jeg samtykke til, at Odder Bibliotek må behandle nedenstående personoplysninger, for at kunne sende bibliotekets nyhedsbrev til mig, som beskrevet i nedenstående formål.

1. Formål med behandlingen, behandlingsaktiviteter og kategorier af personoplysninger

Ved at underskrive denne samtykkeerklæring giver jeg samtykke til, at Odder Kommune må behandle nedenstående personoplysninger til følgende formål:

At sende bibliotekets nyhedsbrev på e-mail. Nyhedsbrevet indeholder inspiration og viden om litteratur og kultur samt information om begivenheder og arrangementer som afholdes af Odder Bibliotek eller i samarbejde med Odder Bibliotek.

Odder Bibliotek må foretage følgende behandlinger af nedenstående personoplysninger om mig:

Opbevaring og anvendelse af personoplysninger for at kunne sende bibliotekets nyhedsbrevpersonligt til mig på min e-mailadresse.

Odder Kommune må behandle følgende personoplysninger om mig:

• Navn
  • E-mailadresse
  • Dato for tilmelding til nyhedsbrev
  • IP adresse ved tilmelding

Personoplysningerne er omfattet af følgende bestemmelser:

Almindelige personoplysninger, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6

2. Du kan trække dit samtykke tilbage

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.
Hvis du trækker dit samtykke tilbage, må Odder Bibliotek fra tilbagetrækningstidspunktet ikke længere behandle dine personoplysninger, medmindre Odder Bibliotek i henhold til lovgivningen har ret til at behandle dine personoplysninger uden dit samtykke. Hvis det er tilfældet, vil du blive orienteret om dette.

At samtykket trækkes tilbage påvirker ikke lovligheden af den behandling af dine personoplysninger, som Odder Bibliotek har foretaget inden tilbagetrækningen af samtykket.

Hvis du vil trække dit samtykke tilbage skal du blot afmelde dig nyhedsbrevet eller du kan kontakte Odder Bibliotek, som kan kontaktes på tlf.nr. 87 80 35 50 eller e-mail bibliotek@odder.dk

3. Odder Kommune er dataansvarlig

Odder Kommune er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger. Vores kontaktoplysninger er følgende:

Odder Bibliotek
Mejerivej 14
8300 Odder
CVR-nr.: 32 26 43 28
Mail: bibliotek@odder.dk

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver.

Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver ved at sende en mail til dpo@odder.dk, hvorefter databeskyttelsesrådgiveren vil kontakte dig.

Vær opmærksom på, at du ikke skal angive personoplysninger udover navn og kontaktoplysninger i mailen. Udveksling af andre personoplysninger end navn og kontaktoplysninger skal ske via e-boks, som er en sikker kommunikationsform.

4. Dine rettigheder i henhold til databeskyttelsesforordningen m.v.

Du har i henhold til databeskyttelsesforordningen forskellige rettigheder som fx retten til at klage over vores behandling af dine personoplysninger samt retten til indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig. For en nærmere beskrivelse af disse rettigheder henvises til ”Privatlivsinformation”, som Odder Kommune fremsender til dig i forbindelse med afgivelse af nærværende samtykke.

I ”Privatlivsinformation” kan du læse nærmere om Odder Kommunes behandling af dine personoplysninger, herunder om hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger.